Au mai ramas zece orase cu peste 50.000 de locuitori, populatie considerata minim necesara pentru dezvoltarea unui centru comercial de dimensiuni medii, in care nu a fost anuntat niciun proiect comercial, in Moldova (Roman, Barlad si Onesti), in Ardeal (Sfantu Gheorghe, Zalau si Medias), in Banat (Resita) si Muntenia (Slobozia si Calarasi) sau Dobrogea (Tulcea). In cautarea unor orase in care concurenta nu a pasit inca, dezvoltatorii de malluri au coborat in ultimul an stacheta la nivelul oraselor cu o populatie cuprinsa intre 50.000 si 100.000 de locuitori. Rapid, si acestea au fost in mare parte acoperite, doar
Lista cu cele zece orase cuprinde localitati din toate zonele tarii, fie ca vorbim de Moldova (Roman, Barlad si Onesti), Ardeal (Sfantu Gheorghe, Zalau si Medias), Banat (Resita), Muntenia (Slobozia si Calarasi) sau Dobrogea (Tulcea). Aceste orase fac parte dintr-un total de 45 de localitati cu peste 50.000 de locuitori, populatie considerata minim necesara pentru dezvoltarea unui centru comercial de dimensiuni medii.
"Daca dezvoltatorii constata, in urma unor studii de piata si de fezabilitate ca exista sanse ca un proiect sa functioneze intr-unul dintre aceste orase, atunci cu siguranta acestia nu vor pierde ocazia", apreciaza Luiza Moraru, head of retail department in cadrul firmei de consultanta imobiliara CB Richard Ellis Eurisko (CBRE Eurisko).
Intr-o serie de alte orase de aceleasi dimensiuni, precum Bistrita sau Targoviste, dezvoltatorii au inceput deja proiecte de malluri mizand pe faptul ca vor fi primii jucatori din aceste piete si pe o putere de cumparare relativ buna din partea locuitorilor acestor orase.
Dupa numarul de locuitori, puterea de cumparare a locuitorilor este urmatorul criteriu de selectie a oraselor pentru viitoare centre comerciale, luand in calcul totodata dezvoltarile existente in acel o