Cumparatorii irlandezi si britanici au fost primii dupa 1990 care au pozitionat litoralul bulgaresc al Marii Negre si statiunile montane din aceasta tara pe harta internationala a locuintelor de vacanta.
Principalul avantaj al bulgarilor a fost promovarea intensa a investitiilor imobiliare in publicatii precum Financial Times, International Herald Tribune sau spoturi publicitare la CNN. In plus, odata cu declansarea crizei pietei internationale de creditare, investitorii vesteuropeni au inceput sa fie inlocuiti de polonezi, romani si rusi.
Acestia nu au reusit insa sa mentina ritmul de dezvoltare al pietei locuintelor de vacanta, iar scaderea cererii a generat, in ultimele luni, prabusirea preturilor cu 8 pana la 12%, conform agentiilor imobiliare locale.
Preturile pentru locuintele de vacanta aflate pe litoralul bulgaresc al Marii Negre variaza intre 800 si 1.200 de euro/metrul patrat, un factor semnificativ de diferentiere fiind reprezentat de distanta fata de plaja.
Celelalte sectoare ale pietei imobilare siau continuat totusi dezvoltarea, cele mai puternice cresteri fiind inregistrate pe segmentul spatiilor de birouri, pe segmentul rezidential si pe cel al spatiilor comerciale.
Un factor crucial in dezvoltarea pietei imobiliare a fost adoptarea unor masuri liberale, precum imbunatatirea conditiilor de pe piata interna de creditare, de catre executivul de la Sofia, in urma aderarii la Uniunea Europeana.
Astfel, piata imobiliara bulgara, la fel ca majoritatea pietelor din Europa Centrala si de Est, a devenit unul dintre "terenurile de vanatoare" preferate ale investitorilor aflati in cautarea unui nivel de profitabilitate ridicat.
Birourile, grad de ocupare de peste 95%
In a doua jumatate a lui 2007 piata spatiilor de birouri din Bulgaria a continuat trendul ascendent din ultimii ani, inregistrand o