Un portret-robot al scolarului care poate provoca acte de violenta, realizat de Institutul de Stiinte ale Educatiei, in studiul „Violenta in scoli“ din 2005, arata ca elevii de gimnaziu, de la scoli de periferie din mediul urban, care invata in clase cu un numar mare de copii sunt mai predispusi la a deveni agresori decat cei mai mici, de la sate.
Cauza principala este, in opinia specialistilor, faptul ca adolescentii imita la scoala ceea ce vad la televizor, in familie si, nu in ultimul rand, la gasca din cartier. Directorii unitatilor de invatamant se simt neputinciosi si apeleaza, prin intermediul sedintelor, la sprijinul parintilor. Acestia dau vina pe programele de la televizor, care, asa cum recunosc si reprezentantii Consiliului National al Audiovizualului (CNA), sunt mai violente decat cele difuzate in Statele Unite ale Americii.
„CNA a realizat, cu Centrul de Studii Media si Noi Tehnologii de Comunicare al Facultatii de Sociologie, un studiu privind violenta in programele de televiziune, conform caruia se constata o pondere mai mare a violentei in programele romanesti decat in cele americane. Cresterea numarului de copii care au televizorul in camera lor s-a dublat“, a declarat Rasvan Popescu, presedintele CNA.
Integral in EvZ. Un portret-robot al scolarului care poate provoca acte de violenta, realizat de Institutul de Stiinte ale Educatiei, in studiul „Violenta in scoli“ din 2005, arata ca elevii de gimnaziu, de la scoli de periferie din mediul urban, care invata in clase cu un numar mare de copii sunt mai predispusi la a deveni agresori decat cei mai mici, de la sate.
Cauza principala este, in opinia specialistilor, faptul ca adolescentii imita la scoala ceea ce vad la televizor, in familie si, nu in ultimul rand, la gasca din cartier. Directorii unitatilor de invatamant se simt neputinciosi si apeleaza, pri