Presa locala din Romania trebuie sa-si gaseasca nise pe piata in asa fel incat sa devina mai interesanta pentru advertiser-ii (platitorii de publicitate) mari si pentru cei care activeaza pe piete locale. Aceasta a fost una dintre concluziile dezbaterii "Eficienta publicitatii in presa locala", organizata in cadrul serilor FJSC, pe 27 martie.
Aurelia Abrudan, director de vanzari la ARBOmedia a spus: "Publicitatea locala ajunge la mai multi oameni in presa locala decit in presa centrala." Pe de alta parte, cei care platesc publicitate vor sa stie numarul si profilul cititorilor publicatiei, astfel incat datele amanuntite despre audienta sunt tot mai mult cerute regiilor de publicitate.
"Studiul naţional de audienţă conţine şi date privind indicii demografici. Implicaţiile studiului sunt mai mari, pentru că se dau mai multe indicii despre oamenii care citesc publicaţia. Tirajele ziarelor sunt corelate cu puterea economică a judeţului respectiv, de aceea studiile sunt interesante pentru mai multe companii care vor să vîndă produse şi servicii pe piaţa respectivă", a adaugat Abrudan, potrivit transcrierii live blogging pe cyberculture.ro.
Ciprian Rus, redactor-sef la "Monitorul de Cluj" a remarcat ca, in ciuda avantajului pe care le aduce masurarea datelor, putini editori isi permit sau vor auditarea audientei. "Nu toti [actorii] sunt auditaţi, dar tendinţa este să fii audiat, pentru că la anumite proiecte importante ţi se cere certificatul de audit. Te autoelimini dacă nu eşti cinstit pe piaţă.", constata Rus.
In dezbateri s-a punctat problema supravietuirii unui numar extrem de mare de publicatii locale, aproximativ 350, in conditiile in care in marea majoritatea a cazurilor tirajul, tinut secret, este banuit ca nu depaseste cateva mii de exemplare pe luna, daca nu chiar sute.
In aceste conditii, profitabilitate