Aglomeraţia din mijloacele de transport în comun este cauzată atât de şantierele stradale, cât şi de dotarea precară. Sursa: Octavian CocoloşSursa: Răzvan Vălcăneanţu
1 /.
Condiţiile grele de călătorie din mijloacele de transport în comun sunt cauzate de lipsa infrastructurii adecvate şi de gestionarea defectuoasă a fluxurilor de călători. În doar patru ani, numărul persoanelor transportate cu metroul a crescut cu circa 60% şi a ajuns, în 2007, la o medie de 168 de milioane de pasageri. Potrivit datelor furnizate de Metrorex, zilnic, circa 460.000 de călători folosesc transportul subteran. Nici Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) nu poate respecta „gradul de aglomerare“ de 6,5 călători pe metrul pătrat „recomandat pentru un transport civilizat“, pentru că, după estimările regiei, „cererea de transport depăşeşte cu 20% capacitatea oferită“.
1.500 de vehicule pentru 2,8 milioane de călători
RATB a înregistrat, în anul precedent, o medie zilnică de 314 tramvaie pentru 1,2 milioane de călători, 196 de troleibuze pentru 300 de mii de călători şi 948 de autobuze pentru 1,3 milioane de călători. Rezultă că 1.500 de vehicule transportă 2,8 milioane de călători. Printre cele mai aglomerate zone din Capitală se numără staţiile Obor, Piaţa Crângaşi, Piaţa Romană şi Lizeanu.
Reprezentanţii RATB susţin că de vină pentru „chinurile“ celor care folosesc transportul în comun sunt lucrările de reabilitare şi „actele de vandalism“. Un alt motiv invocat pentru aglomerarea transportului public ar fi „avarierea reţelei de contact a tramvaielor şi troleibuzelor de către vehicule agabaritice sau de cablurile firmelor de telefonie şi TV, rupte şi căzute peste firele electrice“.
Şi transportul subteran este suprasolicitat în orele de vârf. Potrivit unei statistici furnizate de Metrorex, traficul de călători a cresc