Cei mai mari jucatori pe piata bauturilor racoritoare, Coca-Cola si Pepsi, tintesc segmente de nisa la nivel local, in conditiile in care vanzarile de bauturi carbonatate isi reduc ritmul de crestere.
Coca-Cola HBC Romania, cel mai mare jucator pe piata soft drinks, ataca un nou segment de nisa - bauturile sport drinks (bauturi necarbonatate cu adaos de saruri minerale). Compania va lansa zilele urmatoare pe piata brandul din portofoliul international al Coca-Cola, Powerade. Calin Dragan, directorul general Coca-Cola HBC Romania, vede potential pentru o crestere insemnata a vanzarilor sport drinks in sezonul cald.
Imbuteliatorul PepsiCo pe piata locala a intrat pe acest segment in anul 2006 cu Gatorade, mizand pe dezvoltarea consumului de bauturi de tip sport drinks in randul persoanelor active si pe promovarea produsului in cluburi sportive si sali de fitness.
Bauturile sport drinks reprezinta un segment de nisa pe piata romaneasca, cea mai mare provocare a jucatorilor fiind in prezent impunerea acestei categorii pe piata soft drinks.
"Sport drinks reprezinta o categorie in dezvoltare, cu un ritm de crestere accelerat. In Europa, cresterea medie este de peste 40%, superioara mediei celorlalte bauturi racoritoare", au declarat reprezentantii Coca-Cola HBC Romania.
Potrivit datelor Canadean citate de companie, acest segment a crescut semnificativ in Romania in 2006, de la 0,05 de milioane de unitati in anul anterior ajungand la 0,33 mil unitati la finele lui 2006. Dinamica poate fi pusa pe seama intrarii Pepsi pe piata de profil. Anul trecut, piata sport drinks a fost estimata la 0,37 milioane de unitati (sticle de 0,5 litri), conform aceleiasi surse. Valoric, piata ar putea fi estimata la mai putin de jumatate de milion de euro, pe baza preturilor la raft.
Coca-Cola a intrat si anul trecut pe un segment de nisa cu