Guvernul va organiza o dezbatere publica pe marginea proiectului de modificare a taxei auto, astfel incat toti cei care sunt interesati sa isi poata spune parerea, a declarat vineri premierul Tariceanu.
"Este o formula care va permite Romaniei sa se aseze in randul tarilor cu adevarat europene pentru care problematica de mediu este una extrem de serioasa", a sustinut Tariceanu. Proiectul de modificare a taxei auto va fi discutat luni, in prima lectura, in sedinta de guvern.
Proiectul este a treia versiune de calcul a taxei. Prima varianta este cea aflata in vigoare de la 1 ianuarie 2007 si care se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei este de 160 de euro, pentru autotusimele noi cu o capacitate cilindrica de 1.400 cmc, dotate cu euro 4, si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, noneuro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.
In ianuarie, autoritatile au prezentat a doua varianta in care taxa este redenumita "taxa de poluare" din "taxa de prima inmatriculare". Conform acesteia, taxa era majorata pentru autoturismle noi de 1.400 de centimetri cubi, cu dotare euro 4 de la 160 euro la 420 euro. In schimb, taxa scadea pentru masinile la mana a doua pe masura vechimii. Taxa era chiar si de zece ori mai mica pentru autoturismele euro 1 cu peste 12 ani vechime. Cea de-a treia arianta a taxei auto, aflata in pregatire la guvern, ar urma sa ia in calcul emisiile de dioxid de carbon. Guvernul va organiza o dezbatere publica pe marginea proiectului de modificare a taxei auto, astfel incat toti cei care sunt interesati sa isi poata spune parerea, a declarat vineri premierul Tariceanu.
"Este o formula care va permite Romaniei sa se aseze in randul tarilor cu adevarat europene pentru care problemati