La doar doua luni dupa finalizarea campaniei de aderare la pensiile private obligatorii, companiile implicate pe piata (marea majoritate provenind din zona asigurarilor) au inceput sa se replieze si lanseaza acum noi produse, fie de asigurare de viata, fi
Practic, dupa ce au avut la dispozitie o armata de peste 260.000 de agenti de vanzarea in cele patru luni de campanie la pensiile obligatorii, companiile de profil au acum de unde alege si reprofila agenti de marketing pentru alte produse.
Liderii pietei de pensii obligatorii spera sa poata folosi in continuare o buna parte din aceasta forta de vanzari. Primii patru jucatori mizeaza pe retinerea unei ponderi intre 10% so 75% din agentii de pensii obligatorii pentru a vinde asigurari de viata sau pensii facultative.
Reorientarea companiilor de profil are loc si la nivelul produselor. Pe langa vanzarea produselor existente deja in portofoliu, multe companii au decis sa profite de informarea in crestere a populatiei in ceea ce priveste nevoia de economisire pe termen lung si lanseaza asigurari de viata cu componenta investitionala (polite unit-linked) sau pensii facultative.
Un exemplu este Generali, companie care a terminat campania pensiilor obligatorii pe locul al treilea si ocupa un loc in top10 al companiilor de asigurare de pe piata. Generali a lansat o polita de asigurare unit-linked cu risc moderat, care investeste 25% din active in actiuni listate la Bursa si 75% in instrumente cu venit fix.
Politele unit-linked sunt asigurari de viata cu componenta investitionala, care plaseaza cea mai mare parte din prima platita de asigurat in fonduri de investitii administrate de asigurator sau de un administrator extern, in timp ce o parte mai redusa din prima este utilizata pentru acoperirea riscului asigurat.
Prima anuala pe care asiguratul trebuie sa o plateasca pentr