Presa internationala are pareri impartite in ce priveste greva de la Dacia Pitesti, atragind atentia, ca Der Spiegel, asupra diferentei de salariu dintre un angajat Renualt in Franta si unul din Romania, sau considerind ca muncitorii se situeaza pe pozitii de forta, cum sustine ziarul italian Liberazione. O opinie comuna insa: asul se afla in mineca grupului Renault din simplul motiv ca pot fi cautate tari cu mina de lucru si mai ieftina.
Revista germana Der Spiegel se concentreaza pe efectul globalizarii, considerand ca avantajul apartine companiei Renault care este in cautarea unor tari cu mana de lucru mai ieftina in care sa-ti extinda productia.
Ziarul scoate in evidenta diferenta considerabila intre salariul mediu al unui angajat francez al Renault care castiga pe luna 3400 de dolari, in timp ce un angajat al Dacia Pitesti are un salariu mediu de 450 de dolari pe luna. Cu toate acestea, spune articolul, directorul executiv al aliantei Renault-Nissan a semnat deja un acord de productie cu fabricantul rus de automobile AvtoVAZ a carui uzina ar putea produce 1 milion de masini pe an.
Der Spiegel arata ca Renault ar mai putea produce Logan cu costuri mici in tari ca Marocul, Columbia, Brazilia, Iran si India. Acesta este motivul pentru care o relocare a productiei din Romania s-ar face fara mari costuri sau pierderi, indeosebi pentru ca s-au facut putine investitii tehnologice la uzina din Mioveni si asamblarea se face in mare parte manual.
Cotidianul Le Figaro noteaza declaratia directorul general al Automobile Dacia, François Fourmont, care atrage atentia ca cererile salariale ale angajatilor din Mioveni "ar putea pune in pericol viitorul fabricii" mai ales in conditiile in care compania intentioneaza sa se orienteze spre alte tari. Ziarul Le Figaro mai noteaza si faptul ca angajatii francezi ai Renault s-au declarat