Operatorul telecom UPC Romania a inregistrat in 2007 venituri de 273,2 milioane de dolari (173,2 mil. euro), in crestere cu 26% fata de 2006, cand compania anunta 187,4 milioane de dolari, potrivit raportului financiar emis de actionarul majoritar UPC Holding B.V.
Chiar daca operatorul a inregistrat un avans de 26% a veniturilor, acestea sunt de aproape cinci ori mai mici decat ale concurentului Romtelecom, care a anuntat pentru anul trecut venituri in scadere cu 2,6%, pana la 871,9 milioane euro (1,3 miliarde de dolari) si o pierdere de 33 de milioane de dolari (21 milioane euro).
Oficialii Liberty Global au aratat in raportul financiar elaborat pentru anul trecut ca, pe piata romaneasca, UPC se afla intr-un mediu concurential acerb, unde furnizorii de de servicii de telefonie, Internet si televiziune prin cablu ataca cu preturi cat mai mici.
UPC va implementa o politica agresiva a preturilor mici si camapanii de marketing, cu scopul de a pondera scaderea la nivelul serviciilor de cablu analog. Aceste strategii vor presupune investitii mai mari pe termen scurt, dar pe termen lung, acestea vizeaza mentinerea cotei de piata in Romania si imbunatatirea perspectivelor de venit, potrivit raportului Lyberty Global.
Pentru 2008, oficialii companiei asteapta, in Romania, ca rata de crestere organica a veniturilor sa fie semnificativ mai mica decat anul trecut, fapt care va impact la nivelul intregii regiunii.
In ultimul an sub conducerea CEO-ul Richard Anderson (foto), UPC Romania a inregistrat 1,33 milioane de clienti pe segmentul video, mai putin cu 117.000 de clienti fata de anul trecut, ca urmare a intensificarii competitiei pe piata, potrivit oficialilor Liberty Global.
Compania a inregistrat, in 2007, 1.185.100 abonati pentru serviciul analog de cablu TV, 37.400 abonati pentru serviciul de cablu digital si 115.000 abonati pentru s