- Diverse - nr. 63 / 29 Martie, 2008 In cadrul campaniei realizate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, ce vizeaza informarea prin sfaturi si recomandari zilnice si prin promovarea drepturilor la achizitionarea produselor de orice fel este inclusa si mediatizarea drepturilor pasagerilor, conform conducerii IRPC Mures.
Refuzarea imbarcarii
Aveti dreptul sa solicitati despagubiri in valoare de 125 EUR pana la 600 EUR, in functie de distanta de zbor si de intarzierea produsa in urma redirectionarii cursei.
Intarzierile prelungite
In cazul in care intarzierea este mai mare de cinci ore, aveti dreptul sa solicitati rambursarea costului biletului, dar numai cu conditia renuntarii la calatorie.
Anularea
Aveti dreptul sa primiti despagubiri banesti, cu exceptia urmatoarelor situatii: ati fost informat cu privire la anularea cursei cu 14 zile inainte, sau orarul cursei redirectionate este foarte apropiat de orarul initial sau compania de transport aerian poate demonstra faptul ca anularea zborului a fost determinata de motive speciale.
Asistenta asigurata de catre companiile de transport aerian
In functie de imprejurari, in cazul in care imbarcarea dumneavoastra este refuzata sau cursa este anulata ori intarzie, aveti dreptul la asistenta (asigurarea mesei, a mijloacelor de comunicare, a cazarii peste noapte daca este cazul). In cazul in care imbarcarea dumneavoastra este refuzata sau cursa este anulata, puteti alege intre a va continua calatoria sau a vi se rambursa costul biletului.
Pasagerii cu mobilitate redusa
Pasagerii cu mobilitate redusa si persoanele cu handicap sunt protejate impotriva discriminarii si, cu incepere de la 26 iulie 2008, pot beneficia de o asistenta corespunzatoare asigurata (in anumite conditii) in fiecare