Camera de hotel. Locul în care te poţi îndrăgosti, locul aventurilor amoroase sau al crimelor pasionale, locul marilor mistere, dar cel mai adesea locul tuturor vacanţelor. Spectacol - Nebunia cea de toate zilele
Camera de hotel. Locul în care te poţi îndrăgosti, locul aventurilor amoroase sau al crimelor pasionale, locul marilor mistere, dar cel mai adesea locul tuturor vacanţelor.
Nu o să vorbim despre tot ce se poate întâmpla într-o cameră de hotel în mod obişnuit, ci despre “Camera de hotel”, un spectacol în regia lui Alexandru Dabija, adaptat după un text omonim ce poartă semnătura lui Barry Gifford. Din distribuţie fac parte nume mari ale teatrului românesc: Marcel Iureş, Dorina Lazăr, Liana Mărgineanu, Mircea Constantinescu, Pavel Bartoş, Antoaneta Zaharia.
O piesă de teatru care pune problema unui subiect sensibil, frumos, dar totodată profund şi complicat: tema copilului. Trilogia “Şmecherii”, “Pana de curent” şi “Doamna Kashfi” deschide cu o singură cheie uşa unei drame: un copil mort, unul invizibil, altul prezent. Momentele de duioşie, de nebunie, de delicateţe, de dragoste dau viaţă camerei de hotel “603”, o cameră improvizată, în ideea unui decor simplu, în care accentul cade pe replicile ce contureză în scurt timp portrete de personaje.
“Şmecherii”. Povestea a doi posibili criminali (Marcel Iureş şi Mircea Constantinescu), care se întâlnesc în aceeaşi cameră de hotel cu o prostituată “majoretă” (Antoaneta Zaharia), acuzată de omorârea unui copil, dorită de amândoi. Boca. Un personaj complex interpretat de Marcel Iureş. Un personaj ce surprinde psihologia unor sentimente precum trădarea, dragostea, teama, violenţa, suferinţa. Toate încap în povestea de viaţă a lui Boca, ce se dezvăluie prin momente pline de duioşia amintirilor din adolescenţă.
“Pana de curent”. Înfăţ