Agitatie pe scena politica in ultimele luni, partidele au dat din colt in colt pentru a-si angaja consultanti politici de renume, in speranta ca le vor creste sansele electorale. Prima problema, piata de consultanta politica este abia la inceput in Romania, oferta fiind destul de mica. Apoi, bugetele nu foarte mari ale partidelor atrag destul de greu nume serioase de pe piata internationala. In fine, o alta chestiune, parerile consilierilor sunt contestate de multe ori chiar din interiorul partidelor care i-au angajat. Sunt doar cateva firme autohtone care ofera exclusiv consultanta politica si multe altele care se reprofileaza intrand si in acest domeniu in preajma campaniei. PSD: Dinozaurii la butoane, consultantii britanici cu „brandul”
„Nu cunosc ei realitatile romanesti”. Rostita de Ion Iliescu la ultima sedinta de partid, aceasta fraza sintetizeaza parerea unei bune parti din PSD fata de prezenta consultantilor straini in Kiseleff. Contractul pe care partidul l-a incheiat cu Matt Carter, fost consilier al lui Tony Blair, este aproape unanim considerat de liderii PSD drept un „moft” de-al lui Mircea Geoana de care social-democratii se puteau lipsi. De altfel, Matt Carter nici nu face parte din echipa de campanie, nu sta in Romania si prefera sa lucreze de la Londra direct pentru Mircea Geoana, caruia ii furnizeaza „analize de electorat” dupa ce prelucreaza datele pe care mai multe firme de operatori romani le culeg de pe teren.
Lui Geoana, legatura cu Matt Carter i-a facut-o fosta sa consiliera, Ana Birchall. Birchall spune ca a incercat si a reusit sa aduca in Romania mai multi fosti consilieri de-ai lui Tony Blair, ultima comanda fiind facuta de Marian Vanghelie. Inca inainte de a primi nominalizarea la Primarie, Vanghelie a incheiat un contract cu cinci consultanti prezentati de Ana Birchall, coordonati de Matt Brown si Phil Regis, pe ca