Noua varianta a taxei auto ia in calcul emisiile de dioxid de carbon si alte noxe: oxid de azot, dioxid de sulf si scade in functie de vechimea autoturismului, a declarat ministrul Mediului, Attila Korodi. Potrivit noii formule, taxa pentru un autoturism nou cu motor de 1.400 cmc si euro 4 va creste de la 160 euro la 246 euro.
Update Guvernul si Advocacy Academy vor organiza o audiere publica pe tema taxei auto pe 10 aprilie, ora 11, la Palatul Parlamentului. Orice cetatean va avea posibilitatea sa-si exprime punctul de vedere.
Ordonanta de urgenta pentru modificarea taxei a fost discutata luni, in prima lectura, urmand sa fie aprobata intr-o alta sedinta de guvern.
"Vom taxa emisiile de dioxid de carbon si alte noxe. Proportia va fi de 30% pentru dioxid de carbon si 70% pentru alte noxe. Ponderea se aplica pentru masinile Euro 4 si Euro 3", a spus Korodi, precizand ca actul normativ respecta legislatia europeana.
Taxa pentru autoturismele euro 3 si euro 4 taxa va fi calculata in functie de cantitatea de emisii, exprimata in grame pe kilometru inscrisa in documentele de identificare cu ocazia omologarii, de capacitatea cilindrica la care se aplica o cota de reducere in functie de vechime.
Korodi a precizat ca taxa va fi partial returnata in cazul in care autoturismul va fi revandut intr-un alt stat membru sau este radiat ca urmare a distrugerii acestuia intr-un accident. Actul normativ va cuprinde o prevedere referitoare la posibilitatea ca posesorul unei masini sa conteste nivelul emisiilor, in functie de care este calculata taxa, si sa solicite o noua expertiza tehnica.
Ministrul finantelor Varujan Vosganian a dat si exemple ale noii formule de calcul. Astfel, taxa pentru un autoturism Dacia nou dotat cu euro 4 va fi de 246 euro, iar pentru un Volkswagen Passat nou cu motor de 1.900 cmc si eu