Noua formula de calcul a taxei auto de prima inmatriculare urmeaza sa fie discutata, astazi, intr-o prima lectura, in sedinta Executivului. In opinia premierului Calin Popescu Tariceanu, noua formula pune in acord prevederile existente in legislatia romaneasca cu obiectivele Uniunii Europene privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon.
"Vom genera si o dezbatere publica pe marginea acestui proiect, in asa fel incat toti cei care sunt interesati, incepand cu cei care fac parte din industrie, organizatiile de mediu, societatea civila, presa, partidele politice, sa isi poata spune cuvantul. Este o formula care, sunt convins, va permite Romaniei sa se aseze cu adevarat in randul tarilor cu adevarat europene, pentru care problematica de mediu este una extrem de serioasa si care necesita eforturi de punere in aplicare", a afirmat premierul Tariceanu, intr-o declaratie consemnata de Radio Romania Actualitati.
Proiectul de act normativ se afla la a treia revizuire, iar noua varianta de calcul are ca principale criterii de calcul emisiile poluante si vechimea masinii. Astfel, pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, vor fi luate in calcul emisiile de oxid de azot si alte noxe, iar in cazul masinilor Euro 3, emisiile de dioxid de carbon inscrise in Cartea tehnica.
In cazul masinilor Euro 3 care nu au trecute in Cartea tehnica emisiile de dioxid de carbon, proiectul prevede ca proprietarii pot opta intre doua variante: fie sa faca pe cheltuala proprie o evaluare a emisiilor de dioxid de carbon la Registrul Auto Roman, fie sa accepte taxarea in functie de celelalte emisii de poluanti. Noua formula de calcul a taxei auto de prima inmatriculare urmeaza sa fie discutata, astazi, intr-o prima lectura, in sedinta Executivului. In opinia premierului Calin Popescu Tariceanu, noua formula pune in acord prevederile existente in legislatia romaneas