In deschiderea programului „Primavara jazzului romanesc”organizat de Institutul Cultural Roman din Varsovia, Anca Parghel a sustinut un concert cu sala plina, dupa exact dupa douazeci de ani, triumfand, cu un repertoriu format din piese clasice si prelucrari dupa folclorul romanesc. Cu o ora inainte de inceperea concertului, clubul „Akwarium”, aproape paralizat prin supraaglomerare, a trebuit sa opreasca accesul publicului in sala.
Potrivit ICR, scena poloneza de jazz a fost multa vreme una dintre cele mai sofisticate si competitive din Europa rasariteana. In perioada comunista, ea atragea muzicieni din intregul bloc sovietic, inclusiv romani. Totusi, prezenta noastra a fost mai curand accidentala si reputatia interpretilor romani de jazz nu s-a putut fixa.
„Primavara jazzului romanesc”, un nou program al Institutului Cultural Roman din Varsovia, isi propune sa prezinte pretentiosului public polonez cateva personalitati reprezentative ale jazzului romanesc si, implicit, sa arate nivelul de sofisticare, cu nimic mai prejos in raport cu jazzarii polonezi, al muzicienilor romani. In primavara acestui an, vor avea, deci, loc mai multe concerte in cluburile „Akwarium” si „Tygmont”, probabil cele mai cunoscute scene poloneze de jazz.
Lansarea programului „Primaverii jazzului romanesc” a avut loc sambata 29 aprilie, la Clubul „Akwarium”, cu un concert sustinut de Anca Parghel, acompaniata de Marius Vernescu la pian, Ciprian Parghel la contrabas si Tudor Parghel la tobe. Cu mult timp inainte de concert, o mare parte a locurilor a fost rezervata. In seara concertului, accesul in club a fost oprit, fiindca spatiul se aglomerase pana la refuz.
Anca Parghel s-a reintors pe scena de la ”Akwarium” exact dupa douazeci de ani, triumfand, cu un repertoriu format din piese clasice si prelucrari dupa folclorul romanesc, in fata unui public