Ranbaxy Laboratories, cel mai mare producator indian de medicamente si proprietarul companiei farmaceutice locale Terapia Ranbaxy, a inregistrat anul trecut o crestere a profitului net de 67%, pana la 190 de milioane de dolari, pe fondul unei majorari puternice, datorata pietelor emergente-cheie, printre care si Romania.
Anul trecut, compania farmaceutica a inregistrat o crestere a vanzarilor la nivel global de 21%, pana la valoarea de 1,6 miliarde de dolari, majorarea fiind alimentata de rezultatele obtinute pe pietele emergente, a caror contributie a crescut la 54% din totalul vanzarilor la nivel global fata de cele 49 de procente inregistrate cu un inainte, potrivit datelor emise de Ranbaxy.
Cele mai importante piete emergente care au dus la cresterea afacerilor Ranbaxy au fost India, tarile ex-sovietice, Africa de Sud si Brazilia, acestea inregistrand o crestere a vanzarilor de 32%. Vanzarile din pietele dezvoltate au insemnat 40% din total, cele mai bune rezultate fiind raportate de tarile vest-europene si de Canada.
La nivel local, vanzarile Terapia Ranbaxy au crescut anul trecut cu 21%, pana la 120 milioane de dolari, in timp ce cresterea din trimestrul al patrulea a fost de 83%, la 32 milioane de dolari, potrivit raportului financiar publicat de grupul farmaceutic indian Ranbaxy Laboratories.
Compania avea, in trimestrul al treilea, o cota de piata de 12,3% in domeniul medicamentelor generice, cea mai mare din sectorul de profil din Romania.
Incepand cu luna trecuta, compania are un nou director general, in persoana lui Mahendra Bharadway, care i-a luat locul lui Dragos Damian (foto), in prezent country general manager al producatorului ceh de medicamente Zentiva.
Ranbaxy Laboratories, cel mai mare producator de medicamente din India, a preluat, in luna martie 2006, de la fondul de investitii Advent International, un pache