DISCIPLINATI. Consilierii municipali voteaza, deseori, proiectele primarului Adriean Videanu, fara a avea mereu garantia ca acestea vor deveni realitate Irositi. Oamenii au platit anul trecut acesti bani, chiar daca unele planuri ale municipaltatii au ramas uitate in sertarele directorilor Primariei Capitalei
Bogdan Cotiga
De fiecare data cand municipalitatea intentioneaza sa puna in practica o idee, aceasta este platita indirect din banii contribuabililor. Potrivit unor surse din Primaria Generala, pentru fiecare lucrare realizata in parteneriat public-privat, cei responsabili cu proiectarea si realizarea studiilor de fezabilitate primesc intre 10% si 30% din valoarea totala a proiectului. Un calcul simplu arata ca, anul trecut, fiecare locuitor activ al Capitalei a platit, pentru aceste idei, aproximativ 450 de lei. Cifra rezulta din impartirea a 450 de milioane de lei, care reprezinta 30% din bugetul de investitii al primariei, la cei un milion de contribuabili bucuresteni.
Problema apare cand, nu de putine ori, aceste proiecte raman doar pe hartie, iar banii sunt incasati de firmele de consultanta si proiectare. Cu toate ca pentru ele se platesc sume considerabile, institutia condusa de Adriean Videanu nu s-a sfiit sa cheltuiasca milioane de euro pe studii si simulari pe care nici nu s-a gandit sa le puna in practica. Planul General de Transport Urban, lansat la inceputul anului, a costat 1,5 milioane de euro, iar primaria s-a laudat ca acesta va oferi date importante, care se vor folosi in proiectele viitoare.
Nu aceasta este si parerea directorului de la infrastructura, Gheorghe Udriste, care vede planul mai mult ca pe o "viziune" si care a precizat ca punerea sa in practica necesita alte studii. Asa ca "alte studii" inseamna, evident, alti bani, iar concluzia este, se pare, destul de