După numeroase controverse politice, de mâine ar trebui să înceapă proiectarea în detaliu şi execuţia variantei de ocolire Sud a municipiului din inima Moldovei.
Cea mai vehiculată promisiune electorală a edililor-ş efi postdecembrişti ai Iaşiului, realizarea variantei de ocolire a oraşului, ar urma să fie pusă în aplicare începând de la 1 aprilie. Responsabilii filialei ieşene a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au dat undă verde pentru începerea proiectării în detaliu şi a execuţiei lucrărilor la şoseaua de centură a Iaşiului.
Şoseaua,gata în vara anului 2011
Firma câştigătoare a licitaţiei pentru proiectare şi execuţie, SC Vega 93 Galaţi, are termen trei luni, începând de luni, pentru a realiza şi a supune avizării proiectul de detaliu al şoselei ocolitoare. Lucrările efective la drumul pentru trafic greu ar trebui să înceapă de la 1 iulie. Constructorul va avea apoi la dispoziţie trei ani pentru a finaliza lucrările.
Şoseaua va traversa Iaşiul pe la sud, pe o lungime de 24 de kilometri, având proiectat şi un tronson separat, de 7 kilometri, destinat traficului uşor. În partea estică a oraşului centura va începe de la kilometrul 64 al DN 28, în apropierea centrului comercial Metro, urmând a se uni din nou cu DN 28 în zona pasarelei din cartierul vestic Bucium. Drumul va avea o lăţime de aproximativ 10 metri şi câte două benzi pe fiecare sens de mers.
O firmă de casăa PSD câştigă licitaţia
Şoseaua de centură a Iaşiului a stârnit zeci de dispute şi scandaluri în ultimii patru ani. Principalele „contre“ au fost date pe fondul asumării politice a proiectului. „Actorii“ principali au fost parlamentarii de Iaşi ai fostului PD şi ai PNL. Conform ultimei promisiuni ferme a deputatului PNL Relu Fenechiu, construcţia şoselei ar fi trebuit să înceapă până cel