Anul 2008 a adus sociologului Romulus Oprica lansarea retelei sale de portaluri 1001romania.ro si noi oportunitati de dezvoltare pe plan local prin intermediul francizelor online. Un portal general de oras creat dupa modelul 1001romania.ro poate fi administrat cu numai 4.000 de euro, garantand venituri de minim 25.000 de euro anual.
“Am inceput sa lucram in urma cu un an si jumatate la reteaua de portaluri 1001romania.ro. Ne-am lansat oficial pe 10 ianuarie 2008 cu 43 de portaluri in care am investit aproximativ 200.000 de euro. Vrem sa ne dezvoltam la nivel national, in fiecare oras din tara si ne-am dat seama ca e bine sa ne extindem prin francizare. Vrem sa ajungem la 100 de portaluri in doi ani, sa acoperim orasele cu peste 25.000 de locuitori”, a declarat, pentru Wall-Street, Romulus Oprica, managing partner 1001romania.ro.
Un portal din reteaua 1001romania.ro, ca de exemplu 1001brasov.ro, este un portal general despre oras, cu informatii utile, stiri, director de business unde se pot inscrie companii, anunturi gratuite pentru utilizatori, o sectie “City Life” cu informatii utile pentru fiecare oras in parte, incluzand evenimente, locuri de vazut, localuri.
Ideea unei retele de portaluri i-a venit insa in urma cu doi ani, in urma unui studiu de piata care viza statiunile de ski din Romania. “In 2006 am avut un studiu pentru un client care detinea un portal de ski, in care s-au investit in jur de 3.000 de euro”, spune Oprica. Atunci si-a pus intrebarea: de ce ar investi cineva atat de mult pentru un portal? “Mi-am dat seama atunci ca in Romania nu exista o retea de portaluri. Am studiat fiecare oras si am constatat ca este oportun sa lansez o retea conjuncta, unitara”, continua Oprica. Astfel a pus, in timp, bazele proiectului sau.
“Exista in Romania peste 200 de portaluri locale, fara sa luam in calcul portalurile de stiri”, sustine ace