Comunicarea este vitala in companii. Dar nu numai la nivelul angajatilor care se vad in fiecare zi. Este foarte important ca acestia sa aiba acces si la cei care se afla in varful piramidei ierarhice si acest lucru indiferent de ora, timp sau mijloace.
"Angajatii pot sa adreseze intrebari inclusiv CEO-ului din America, pe e-mail sau la telefon. Mai mult decat atat, filiala din tara a fost favorizata pentru ca anul trecut, in februarie, CEO-ul companiei ne-a vizitat si am putut sa vorbim si sa ii adresam orice intrebare", spune Ioana Mironescu, HR manager 3M Romania, precizand ca in orice companie ar trebui evitata politica usilor inchise sau o ierarhizare foarte stricta.
Mai mult decat atat, managerul spune ca se acorda o foarte mare atentie comunicarii, indiferent de forma pe care o poate lua aceasta.
"In fiecare vineri are loc un employee communication meeting (intalnire cu angajatii - n.r.) in care managementul discuta problemele angajatilor, dar, totodata, acesta este si momentul in care oricare angajat poate sa puna orice fel de intrebari".
De asemenea, intrucat este vorba despre un business destul de complex, toti cei care vin in organizatie intra intr-un program de training pentru fiecare produs specific, un training de vanzari, dar si un program de inductie astfel incat angajatii sa cunoasca corporatia inca de la inceput.
"Este foarte greu sa intelegi cum stau lucrurile in primele 5-6 luni pentru ca activitatea este foarte diversa. Investim, in medie, cate 1.000 de euro anual in fiecare angajat, iar bugetul de training nu coboara sub 500 de euro pe an per angajat", spune managerul 3M, companie care are sase linii de business pe piata locala.
Astfel, organizatia face traininguri interne in reteaua 3M, dar si locale, cu firme specializate.
"Nu lucram cu foarte multe companii locale, pentru ca am incercat sa