Firmele care vor sa-si depuna declaratiile fiscale on-line vor avea nevoie, de la 1 mai, de un certificat digital calificat. Certificatele digitale emise gratuit de Agentia de Administrare Fiscala vor mai avea valabilitate doar in aprilie. Incepand cu 1 mai, devin obligatorii certificatele digitale calificate care pot fi obtinute contra cost de la una din cele doua firme acreditate. Sistemul declaratiilor on-line a fost extins, de marti, in toate judetele tarii.
Potrivit ordinului numarul 858 din 2008, declaratiile fiscale vor fi depuse, incepand de luna viitoare, numai in baza certificatelor digitale calificate eliberate de furnizorii de servicii de certificare acreditati conform legii numarul 455 din 2001 privind semnatura electronica. Acreditarea este facuta de Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei.
In prezent, exista doi furnizori acreditati: Digisign SA si Certsign SRL. Certificatul atesta semnatura digitala care reprezinta o informatie care il identifica pe expeditorul unui document si este creata prin criptarea continutului documentului. Semnatura digitala este un set de date în formă electronică.
Metoda de depunere on-line va ramane optionala. De altfel, marea majoritate a firmelor foloseste metoda de depunere pe hartie insotita de discheta. Potrivit declaratiilor presedintelui ANAF, Daniel Chitoiu, doar 5% dintre firme au preferat pana acum sistemul on-line.
Formularele fiscale care pot fi depuse on-line sunt: declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat, declaratia privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale, declaraţia privind accizele, declaraţia rectificativă, declaraţia privind impozitul pe profit, decontul de taxă pe valoarea adăugată, decontul special de taxă pe valoarea adăugată, decontul privind accizele, decontul privind impozitul la