ORDINE. Premierul Tariceanu a cerut ca institutiile statului sa achizitioneze doar masini cu litraj mic si putin poluante DUELISTI. Premierul Tariceanu si presedintele Basescu si-au adresat "amabilitati" acide pe tema taxei auto Asa vrea UE. A treia varianta a taxei auto ii obliga pe proprietarii de masini noi sa plateasca mai mult
Arpad Dobre
Proprietarii masinilor Euro 3 ar putea fi dublu taxati, iar pentru masini vechi se va plati mai putin decat pentru cele noi. Acestea sunt unele dintre principalele modificari aduse de guvern si acceptate de UE, referitoare la taxa de prima inmatriculare auto.
Box politic cu public romano-american
Ramane memorabil schimbul de "amabilitati" acide dintre presedintele Basescu si premierul Tariceanu, cu prilejul preluarii uzinei Automobile Craiova de catre compania americana Ford. Dupa ce premierul a sustinut ca taxa protejeaza industria auto romaneasca, presedintele a remarcat ironic faptul ca "taxa nu a protejat vreun automobil Ford, ci doar Citroën". Incitat, Tariceanu le-a vorbit americanilor de la Ford despre "amicii" presedintelui care castiga licitatii pentru drumuri.
Taxa in editia de primavara
Potrivit ultimei variante a guvernului, pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2 vor fi luate in calcul emisiile de oxid de azot si alte noxe, iar in cazul masinilor Euro 3 si Euro 4 - emisiile de CO2 inscrise in cartea tehnica. La masinile Euro 3 care nu au trecute in cartea tehnica emisiile de CO2, proprietarii pot opta pentru doua variante: fie vor face o evaluare a emisiilor de CO2 la RAR, pe cheltuiala proprie, apoi vor plati taxa aferenta poluarii constatate (pana la 25 de milioane de lei vechi in total), fie vor accepta taxarea in functie de celelalte emisii de poluanti (800-1.100 euro, si chiar peste,