Guvernul Romaniei a lecturat in sedinta de luni cea de a treia varianta a taxei speciale pentru autovehicule, urmand ca in data de 10 aprilie aceasta sa fie supusa dezbaterii publice. Noua varianta a taxei auto ce va fi supusa dezbaterii publice are ca modalitate se calculeaza in functie de datele tehnice ale fiecarei masini, pe baza emisiilor de dioxid de carbon si teoretic va scadea odata cu valoarea autovehicului. „Proportia va fi de 30 la suta dioxid de carbon si 70 la suta alte noxe, pentru masinile Euro 4 si Euro 3”, a declarat Ministrul Mediului la finalul sedintei de Guvern. Valoarea noii taxe va deveni in caz ca se aproba mai mare pentru masinile noi, insa va scadea cu aproximativ 10-20 la suta pentru masinile mai vechi de 4-5 ani, in timp ce pentru masinile noneuro, euro 1 si euro 2, valoarea taxei va ramane aceeasi ca si in actuala forma.
Partile implicate în sesiunea de audiere publica sunt Comisia de initiere, reprezentata de Guvernului României, initiatorul actului normativ, si de Comisia de experti a audierii publice.
Aceasta conditie obligatorie îi ofera cetateanului posibilitatea de a se exprima public în cadrul audierii publice si de a-si sustine opinia într-o expunere de maxim 3 minute. La doua saptamâni de la audierea publica, Comisia de experti va prezenta rezultatele acesteia într-un raport-sinteza a opiniilor si punctelor de vedere ale grupurilor de interese, precum si recomandarile si sugestiile facute de experti.
Guvernul Romaniei a lecturat in sedinta de luni cea de a treia varianta a taxei speciale pentru autovehicule, urmand ca in data de 10 aprilie aceasta sa fie supusa dezbaterii publice. Noua varianta a taxei auto ce va fi supusa dezbaterii publice are ca modalitate se calculeaza in functie de datele tehnice ale fiecarei masini, pe baza emisiilor de dioxid de carbon si teoretic va scadea odata cu valoarea autovehicul