Daca anul trecut s-au cheltuit 840 de milioane de dolari (531 milioane euro) in serviciile publicitare transmise prin mesaje, pe mobile, iar in 2008 se asteapta ca cifra sa atinga 1,47 miliarde de dolari (929 milioane euro), pentru ca, in 2012, aceasta sa fie de 4,5 miliarde de dolari (2,8 miliarde euro), potrivit eMarketer.
Astfel, investitiile veniturile totale din domeniul publicitatii mobile vor fi de 1,6 miliarde de dolari (1,01 miliarde euro), in acest an, si vor ajunge, progresiv, la 6,5 miliarde de dolari (4,1 miliarde euro) in 2012.
Investitiile sunt relativ scazute, mai ales pentru ca unii marketeri sunt intimidati de complexitatea cu care se realizeaza o campanie efectiva de marketing mobil – stabilirea tuturor partilor implicate in campanie si a tuturor jucatorilor, pentru a obtine efectul scontat, poate sa dureze ceva timp, relateaza eMarketer.
“Exista o multime de feluri in care poti face marketing mobil”, opineaza Jack Philbin, CEO al Vibes Media. “Asadar, este mult mai important sa iti cunosti obiectivele”, a adaugat acesta.
Publicitatea mobila se rezuma, in principal, la potentialul pe care il are in acest segment, in viitor, decat la rezultatele pe care le inregistreaza in momentul de fata, confirma un studiu sustinut de iMedia Connection, in februarie 2008.
Mai mult de doua treimi dintre marketerii chestionati de iMedia au declarat ca, in 2008, vor sa se ocupe doar in mica masura si de marketing mobil, pe cand 33% afirma ca nici macar nu au de gand sa se foloseasca de acest concept in 2008.
24% dintre respondenti spun ca vor investi in marketingul mobil in functie de produsele pe care trebuie sa le promoveze, iar 4% sustin ca folosesc deja aceasta strategie si ca o recomanda si clientilor.
Directorii de marketing care au participat la cercetare nu au fost chiar atat de conservatori in ceea ce priveste