Achizitionarea magazinelor La Fourmi de catre Mega Image inseamna nu numai o tranzactie de 18,6 milioane de euro, ci si transformarea subsidiarei romanesti a marelui retailer belgian Delhaize Group in cel mai extins lant de supermarketuri la nivel national, fiind o amenintare la adresa celorlalti mari jucatori de pe piata de profil, precum supermarketurile Carrefour Express (fostele Artima) sau Spar.
Cumpararea lantului de supermarketuri La Fourmi, care a generat anul trecut venituri de 30 de milioane de euro, vine ca o confirmare a politicii grupului Delhaize de a-si intari prezenta pe piata romaneasca prin achizitii de magazine cu o buna localizare in zonele urbane.
“Aceasta tranzactie se potriveste perfect strategiei de crestere a Mega Image, prin intermediul magazinelor bine localizate din zonele urbane. Cele 14 supermarketuri La Fourmi ne vor intari reteaua de magazine. Ne asteptam la ample oportunitati din punct de vedere al vanzarilor si sinergii comerciale in urma acestei achizitii”, a declarat John Kyritsis (foto), director general al Mega Image.
Acelasi scop l-a urmarit si retailerul francez Carrefour care si-a facut intrarea pe segmentul supermarketurilor prin cumpararea, in toamna anului trecut, a supermarketurilor Artima, localizate in vestul Romaniei, contra sumei de 55 de milioane de euro. Tranzactia a reprezentat o premiera atat pe piata interna, cat si pe cea internationala, strategia Carrefour axandu-se pe abordarea de tip multi format, sub un singur brand, adaptata insa conditiilor pietei locale.
Mega Image va investi, in total total, peste 22 de milioane de euro pentru preluarea si reorganizarea afacerii La Fourmi, valorii de achizitie initiale adaugandu-se alte 3,5 milioane de euro, destinate procesului de rebranduire, care se va incheia la finele anului curent. Mai mult decat atat, retailerul belgian isi continua planuri