Investiţia iniţială care acoperă costurile cu chiria din primele luni, amenajarea magazinului şi stocul iniţial variază între 30.000 şi 50.000 €.
Evoluţia sectorului construcţiilor asigură teren de dezvoltare pentru multe alte afaceri. Una dintre acestea este comerţul cu mobilă şi decoraţiuni interioare. Începând cu anul 2005, pe piaţa de profil a apărut primul magazin „Lemon“, deschis în Piaţa Victoriei, de către un om de afaceri român, Cătălin Vişan. Construcţia unui număr mare de apartamente şi birouri din ultimii ani a crescut tot mai mult afacerile magazinului. Astfel, în prezent, „Lemon“ are patru magazine, din care trei proprii, situate în Capitală, şi unul în sistem de franciză la Bacău.
„Afacerea constă în vânzarea de decoraţiuni şi mic mobilier. Oferim şi consultanţă pentru design interior pentru apartamente şi birouri“, descrie Cristina Oancea, unul dintre cei trei manageri care gestionează, în prezent, businessul.
Piesele puse în vânzare provin de la peste 30 de furnizori din Italia, Spania, Germania, Danemarca şi Marea Britanie.
Business cu trei angajaţi
Pentru a se extinde mai uşor şi mai repede în judeţele ţării, managerii au ales sistemul de franciză, care le-a adus, anul trecut, primul contract încheiat la Bacău.
Fiind la început de drum, întreaga afacere „Lemon“ nu are, astăzi, mai mult de 15 angajaţi. Întreprinzătorii interesaţi să intre în sistemul acestei francize nu vor avea nevoie decât de trei angajaţi pentru a pune pe picioare şi a menţine un magazin de 60-80 mp. Pentru această suprafaţă, investiţia iniţială variază între 30.000 şi 50.000 de euro. Aceşti bani vor acoperi costurile cu chiria din primele luni, amenajarea magazinului şi stocul iniţial de produse. În plus, oamenii de afaceri interesaţi trebuie să mai dispună de suma de 5.000 de euro, ce reprezintă taxa