Pe o piata de aproximativ 3 milioane de consumatori, pe care pretul terenurilor ajunge insa si la 2.000 de euro pe metru patrat, iar chiriile pentru spatii comerciale de tip supermarketuri urca de cele mai multe ori peste 25 euro/mp, vanzarea retelei La F
Preluarea magazinelor La Fourmi duce grupul Delhaize mai aproape de tinta sa pentru piata din Bucuresti - 50 de unitati Mega Image pana in 2011. Obiectivul de extindere in Capitala ar fi fost aproape imposibil de atins fara preluari de magazine existente, ritmul de expansiune Mega Image prin proiecte greenfield fiind de 4-5 unitati noi pe an. Niciunul dintre retailerii internationali activi pe piata locala nu a inregistrat un ritm superior de extindere in Bucuresti in ultimul an, explicatia fiind preturile mari din real estate.
Singura expansiune accelerata a fost inregistrata de reteaua de discountere Profi, parte a grupului Louis Delhaize, insa tot printr-o achizitie. Anul trecut, Profi si-a facut intrarea in Bucuresti prin achizitia celor 9 magazine cu discount Albinuta detinute de retailerul lituanian VP Market, printr-o tranzactie de 7,5 milioane de euro.
Grupul belgian Delhaize, operatorul supermarketurilor Mega Image, a anuntat ca a platit 18,6 mil. euro pentru preluarea retelei La Fourmi de la fondul de investitii Global Finance. "Pretul este supus ajustarilor contractuale", se precizeaza intr-un comunicat al Delhaize Group, in care se mentioneaza ca achizitia include drepturile de proprietate asupra a patru magazine din cele 14 locatii ale retelei. Reprezentantii Mega Image nu au oferit detalii privind locatia magazinelor ale caror spatii se afla in proprietatea operatorului. Compania va mai investi alte 3-3,5 mil. euro in reteaua preluata, pentru reamenajarea si rebrandingul magazinelor, potrivit unor informatii publicate de Mediafax.
La Fourmi, cu 14 unitati operat