Dacia, profit de 145 de milioane de euro Anul trecut, producătorul naţional de autovehicule Dacia a realizat un profit net după impozitare de circa 145 de milioane de euro. Acesta este al treilea an în care compania deţinută de francezii de la Renault a obţinut profit, după ce în 2006 acest indicator a fost de 100,6 milioane de euro, iar în 2005 s-a raportat un profit de 57 de milioane de euro. Între 2000 şi 2004, Automobile Dacia a acumulat numai pierderi, pentru ca între 2
Dacia, profit de 145 de milioane de euro
Anul trecut, producătorul naţional de autovehicule Dacia a realizat un profit net după impozitare de circa 145 de milioane de euro. Acesta este al treilea an în care compania deţinută de francezii de la Renault a obţinut profit, după ce în 2006 acest indicator a fost de 100,6 milioane de euro, iar în 2005 s-a raportat un profit de 57 de milioane de euro. Între 2000 şi 2004, Automobile Dacia a acumulat numai pierderi, pentru ca între 2005 şi 2007 profitul total să depăşească 300 de milioane de euro. Conform preşedintelui Renault, Carlos Ghosn, în acest moment firma din Mioveni este cea mai profitabilă afacere a grupului francez. Majorarea profitului a fost obţinută ca urmare a creşterii producţiei şi a vânzărilor întregii game Logan. Începând cu a doua jumătate a lunii ianuarie, uzina din Mioveni a trecut la o cadenţă de producţie de 61,3 vehicule pe oră.
TRANZACŢIE: Tata Motors preia branduri auto de 1,46 miliarde euro
Tranzacţia prin care indienii de la Tata Motors au achiziţionat de la Ford companiile Jaguar şi Land Rover, contra sumei de 1,46 de miliarde de euro, implică şi alte nume cu rezonanţă în industria auto. În 2006 Ford a cumpărat brandul Rover de la BMW, pentru a asigura securitatea mărcii Land Rover. BMW cumpărase numele Rover în 1994, odată