Incasarile bugetare prevazute pentru anul 2008 vor scadea cu circa 300 milioane lei (80 milioane de euro) ca urmare a aplicarii noului act normativ privind taxa auto.
Noul act normativ privind taxa auto, redenumita "taxa de poluare pentru autovehicule", propune abrogarea articolelor din Codul Fiscal care reglementeaza actualul regim de taxare a autovehiculelor. Ordonanta prevede restituirea diferentei de taxa rezultata din modificarea legislatiei si stabileste ca persoanele care, conform actualei formule, au platit mai putin nu vor face obiectul unei recalculari.
Astfel, veniturile la bugetul general consolidat, care ar fi trebuit incasate, in 2008, din taxa de prima inmatriculare, se ridica la aproximativ 300 milioane de lei, adica peste 80 milioane de euro. La aceasta suma se adauga diferentele de taxa ce vor trebui restituite proprietarilor de autovehicule care au platit mai mult dupa vechea formula a taxei de prima inmatriculare, in comparatie cu taxa de poluare instituita dupa criteriile CE.
Conform recomandarilor Comisiei Europene, platitorii taxei de poluare vor putea sa conteste in continuare cuantumul sumei pe care trebuie sa o plateasca.
» Platitorii taxei de poluare vor putea sa conteste in continuare cuantumul sumei pe care trebuie s-o plateasca. Recomandarea CE prevede posibilitatea
de a contesta taxa atunci cand platitorul este nemultumit. Incasarile bugetare prevazute pentru anul 2008 vor scadea cu circa 300 milioane lei (80 milioane de euro) ca urmare a aplicarii noului act normativ privind taxa auto.
Noul act normativ privind taxa auto, redenumita "taxa de poluare pentru autovehicule", propune abrogarea articolelor din Codul Fiscal care reglementeaza actualul regim de taxare a autovehiculelor. Ordonanta prevede restituirea diferentei de taxa rezultata din modificarea legislatiei si stabileste ca persoanele care,