Desfiinţarea pe hârtie a 2.650 de posturi, schimbarea întregului parc auto şi a echipamentelor IT din oficiile poştale sunt câteva dintre măsurile luate de managerii Poştei Române pentru „schimbarea la faţă“ a companiei. Să apelezi la serviciile unui oficiant al Deutsche Post din München este o plăcere. În Oficiul Poştal nr. 44 din Bucureşti, însă, intri numai dacă n-ai încotro. Şi nu doar pentru că te loveşti de atitudinea blazată a angajaţilor,
Desfiinţarea pe hârtie a 2.650 de posturi, schimbarea întregului parc auto şi a echipamentelor IT din oficiile poştale sunt câteva dintre măsurile luate de managerii Poştei Române pentru „schimbarea la faţă“ a companiei.
Să apelezi la serviciile unui oficiant al Deutsche Post din München este o plăcere. În Oficiul Poştal nr. 44 din Bucureşti, însă, intri numai dacă n-ai încotro. Şi nu doar pentru că te loveşti de atitudinea blazată a angajaţilor, ci şi deoarece pentru trimiterea unei scrisori recomandate trebuie să îţi rezervi timp şi răbdare ca pentru vizionarea unui documentar despre creşterea melcilor sau îngrijirea bonsailor.
Dar, ne asigură preşedintele-director general al Companiei Naţionale Poşta Română (CNPR), lucrurile sunt pe cale să se schimbe: „Toate companiile poştale din Europa au făcut, mai devreme sau mai târziu, obiectul unei restructurări de succes“, spune Dan Mihai Toader. „Diferenţa dintre un oficiu al Poştei Române din 2007 şi Deutsche Post din 1999 nu este uriaşă“, explică el, adăugând că ritmul în care se va reaşeza organizaţia pe piaţă este acelaşi pe care l-a avut şi poşta germană atunci când, în decurs de doi-trei ani, a reuşit să devină o companie prestigioasă în sfera serviciilor poştale.
Procesul de restructurare a început deja şi urmează să fie finalizat în 2012, când, printr-o coincidenţă fe