Muntele de documente necesare firmelor se va micşora ca efect al noii ordonanţe privind procedura aprobării tacite. Actul normativ va fi pus în discuţia Guvernului săptămâna viitoare. Autorizaţia de comisionar în vamă, certificatul de abilitare a importurilor şi autorizaţia de export sunt doar câteva dintre documentele necesare activităţii firmelor şi care intră sub incidenţa acestei ordonanţe. Conform actului normativ, o solicitare de documente de acest tip se consid
Muntele de documente necesare firmelor se va micşora ca efect al noii ordonanţe privind procedura aprobării tacite. Actul normativ va fi pus în discuţia Guvernului săptămâna viitoare.
Autorizaţia de comisionar în vamă, certificatul de abilitare a importurilor şi autorizaţia de export sunt doar câteva dintre documentele necesare activităţii firmelor şi care intră sub incidenţa acestei ordonanţe. Conform actului normativ, o solicitare de documente de acest tip se consideră aprobată dacă în timp de 30 de zile de la expirarea termenului prevăzut acum în lege firma nu primeşte răspuns din partea instituţiilor statului. „Am încercat, astfel, ca într-o primă etapă să reducem cu 30% povara birocratică. Până acum, pentru a-şi putea desfăşura activitatea, firmele aveau nevoie de 490 de avize şi licenţe. În etapa următoare, dorim să reducem numărul acestora şi la nivel local“, declară, pentru Capital, Ovidiu Silaghi, ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale.
Conform lui Ovidiu Nicolescu, preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), proiectul de ordonanţă de urgenţă privind procedura aprobării tacite are la bază un studiu realizat de către reprezentanţii acestei organizaţii. În baza documentului, CNIPMMR a cerut extinderea aprobării taci