Societatea noastră a sponsorizat o fundaţie cu produse pentru copii. Care sunt prevederile legale din punct de vedere fiscal în legătură cu această operaţiune? Georgeta Enache - Bucuresti În măsura în care acţiunea de sponsorizare la care vă referiţi este făcută în baza unui contract scris, beneficiar fiind o persoană juridică fără scop lucrativ care desfăşoară activitate în domeniul umanitar, filantropic, de asistenţă şi servicii sociale etc., acţiunea poate
Societatea noastră a sponsorizat o fundaţie cu produse pentru copii. Care sunt prevederile legale din punct de vedere fiscal în legătură cu această operaţiune?
Georgeta Enache - Bucuresti
În măsura în care acţiunea de sponsorizare la care vă referiţi este făcută în baza unui contract scris, beneficiar fiind o persoană juridică fără scop lucrativ care desfăşoară activitate în domeniul umanitar, filantropic, de asistenţă şi servicii sociale etc., acţiunea poate fi calificată drept o sponsorizate efectuată potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificările ulterioare. Din acest motiv, îi este aplicabil tratamentul fiscal prevăzut de Codul fiscal, pe care îl descriem mai jos.
Din punctul de vedere al impozitului pe profit, cheltuiala cu sponsorizarea, în sine, este o cheltuială nedeductibilă. Însă, potrivit art. 21 alin. 4 lit p) din Codul fiscal, se scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente sponsorizării dacă totalul acestor cheltuieli îndeplineşte cumulativ două condiţii: este în limita a 0,3% din cifra de afaceri şi nu depăşeşte 20% din impozitul pe profit datorat.
Din punctul de vedere al taxei pe valoarea adăugată, în conformitate cu art. 128 alin. 8 lit. f) din Codul fiscal, nu constituie livrare de bunuri acordarea de bunuri în mod gratuit, în cadrul acţiun