Lyle Watters, directorul de dezvoltare pe Europa al concernului Ford, este cel care a condus negocierile gigantului american cu guvernul român pentru achiziţia de la Craiova. La câteva zile după preluarea fabricii, Watters a fost de acord să dezvăluie, pentru Capital, câteva elemente din culisele negocierilor. Aflăm acum cât de aproape de eşec a fost întregul proiect şi de ce acesta reprezintă cea mai complexă şi intensă negociere a carierei sale. Capital: Cum a devenit A
Lyle Watters, directorul de dezvoltare pe Europa al concernului Ford, este cel care a condus negocierile gigantului american cu guvernul român pentru achiziţia de la Craiova. La câteva zile după preluarea fabricii, Watters a fost de acord să dezvăluie, pentru Capital, câteva elemente din culisele negocierilor. Aflăm acum cât de aproape de eşec a fost întregul proiect şi de ce acesta reprezintă cea mai complexă şi intensă negociere a carierei sale.
Capital: Cum a devenit Automobile Craiova o componentă a strategiei de expansiune în Europa a companiei Ford?
Lyle Watters: Problema fundamentală cu care ne confruntăm de mai mult timp este excesul cererii în raport cu capacitatea noastră de producţie. Când am analizat această problemă, acum trei ani, a fost clar de la început, ţinând cont de prognozele noastre şi de produsele pe care le pregăteam, că vom avea nevoie de o capacitate sporită de producţie (deşi acele prognoze interne erau, ţin să spun, prudente).
Şantierul de la Craiova a intrat în „colimatorul“ Ford de pe vremea când Daewoo a dat faliment. Ştiam de existenţa fabricii când am văzut un articol, acum câţiva ani, care spunea că va fi din nou de vânzare. Combinaţia între o fabrică bună şi o forţă de muncă bine calificată ne-a oferit o oportunitate mai bună decât altele. Sincer să fiu, ne-am u