Una din primele pieţe româneşti care se poate lăuda că a ajuns la maturitate este cea de telefonie mobilă. Acest lucru aduce noi strategii, dar şi o repoziţionare a fiecăruia dintre jucători. Piaţa românească de telecomunicaţii mobile a ajuns la maturitate odată cu depăşirea gradului de penetrare de 100% din populaţie - 106% la finele lui 2007, conform datelor Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI). Situaţii similare se regăsesc pe toate pie�
Una din primele pieţe româneşti care se poate lăuda că a ajuns la maturitate este cea de telefonie mobilă. Acest lucru aduce noi strategii, dar şi o repoziţionare a fiecăruia dintre jucători.
Piaţa românească de telecomunicaţii mobile a ajuns la maturitate odată cu depăşirea gradului de penetrare de 100% din populaţie - 106% la finele lui 2007, conform datelor Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI). Situaţii similare se regăsesc pe toate pieţele de comunicaţii dezvoltate, unde se poate ajunge chiar la procente mult mai mari, vezi Italia, cu un grad de penetrare a serviciilor de circa 150%.
Cu alte cuvinte, din ce în ce mai mulţi utilizatori de telefonie mobilă au mai mult de un aparat, pe care le folosesc cu conexiune fie la acelaşi operator, fie la operatori diferiţi. Aceasta ar putea fi şi explicaţia creşterii fulminante a numărului de clienţi pe care i-au raportat în special cei trei operatori GSM. Astfel, Orange România a strâns în ultimii trei ani peste cinci milioane de clienţi, ceea ce înseamnă o medie de peste 4.500 de clienţi pe zi. Vodafone, la rândul său, a atras anul trecut peste un milion de utilizatori noi.
Recordul îl deţine însă Cosmote, care a câştigat 2,4 milioane de noi clienţi în 2007 - 800.000 doar în ultimul trimestru - şi a încheiat anul trecut cu o bază de utilizatori d