- Diverse - nr. 65 / 2 Aprilie, 2008 Convorbire cu domnul Ioan Barsan, fost presedinte al Asociatiei de proprietari nr. 62 din Targu-Mures, strada Ceahlau
- Sa trecem la capitolul de "categorie grea" din activitatea unei asociatii de proprietari, cel financiar-contabil. Cu ce probleme v-ati confruntat? - Dobanzile incasate pentru fondul de rulment depus in contul bancar, majorarile pentru neplata la termen a cheltuielilor comune, veniturile prin taxele de parcare trebuiau constituite ca fonduri speciale la dispozitia asociatiei de proprietari, fiind interzisa repartizarea acestora pe seama fondului de rulment, in folosul proprietarilor, cat si folosirea la constituirea sau completarea fondului de rulment; acestea au fost repartizate pe seama proprietarilor la fondul de rulment. - Cum ati intervenit in aceasta problema? - Mi s-a interzis accesul la documentele financiar-contabile pentru conturarea si stabilirea integritatii patrimoniului asociatiei, avand in vedere ca, ani de-a randul, stimulentele materiale acordate nu au fost repartizate pentru incasarea si reintregirea fondului de rulment. Cu toate acestea, prin modul in care, sporadic, s-a intocmit balanta de verificare, in loc de evidentierea unor lipsuri de disponibilitati banesti, s-a evidentiat excedent de mijloace circulante. Acest lucru, ca o consecinta a neevidentierii tuturor elementelor de pasiv al patrimoniului asociatiei. Prin repartizarea pe seama proprietarilor a acestor fonduri banesti, asociatia de proprietari a fost pagubita, avand in vedere ca o parte din locatari si-au incasat in buzunar o parte din fondul de rulment, cu o alta parte s-au compensat chel tuieli comune datorate asociatiei. Pe de alta parte, sunt si proprietari care au plecat din asociatie si au luat cu ei si fondul de rulment, "majorat" nefiresc. Ca urmare a constatarilor facute, am prezentat situatia in adunarea gen