FOTOGRAME FARA OBIECTIV Acesta este un mesaj destul de personal, autocenzurat, ce are legatura si cu Fotografia si cu "Ziarul de Iasi". El contine, in bucla inchisa, mai multe declaratii de dragoste. Va rog sa nu il cititi daca va preocupa doar evenimentele (inter)nationale sau locale. Cineva drag mi-a cerut o fotografie recenta. Din fericire, nu puteam sa ii trimit vreuna, pentru ca, la nebunie, imi place sa ramin doar in spatele putinelor obiective pe care le am. Fiind presat de timp, a trebuit sa improvizez. Mi-am deschis calculatorul, Internetul, casuta postala si pagina ce continea cererea venita prin e-mail. Chiar pe sticla monitorului, pentru a face trecerea din spatiul virtual in cel real, am lipit doua mici oglinzi luate din sertarul Mamei (din acelea purtate in posete de catre fostele doamne) si, dedesubt, pe masa, am sprijinit o carte ce are un titlu incitant. Nu mi-a ramas decit sa privesc in oglinzi pina am zarit aparatul digital, primit cadou de la un prieten ce vrea sa ma scoata din lumea filmelor alb-negru. Daca eu vedeam ochiul aparatului, insemna ca si el imi vedea ochii - bineinteles, frinti - in(tre) cele doua oglinzi. Am apasat pe butonul declansator, am descarcat imaginea in calculator, am ciobit-o putin si apoi, avind casuta postala deschisa exact acolo unde trebuia, mi-am trimis raspunsul, desigur, fara cuvinte. Nu as fi ajuns niciodata sa povestesc astfel de nesemnificative intimplari fotografice daca nu as fi avut marea sansa de a intilni, cu multa vreme in urma, citiva prieteni pasionati de jurnalistica. Dintr-o echipa de aur plamadita la revista „Opinia studenteasca" de catre Daniel Condurache si Valeriu Gherghel s-a format redactia primului cotidian post-decembrist iesean. Mai intii, acesta s-a numit „Monitorul". Cind la conducerea sa erau Cezar Caluschi, Alexandru Lazescu si Florin Zamfirescu, iar in paginile cotidianului semnau Marius C