Consiliul National al Audiovizualului, intrunit in sedinta publica, a interzis difuzarea spoturilor radio Foltene inainte de orele 22.00. In ciuda faptului ca spoturile nu contin nici un fel de obscenitati, CNA si-a justificat decizia prin faptul ca spoturile “au evidente conotatii sexuale”, ceea ce “afecteaza dezvoltarea psihica sau morala a minorilor.”
“Audienta radiourilor de drive-time este cvasi-nula dupa zece seara, deci e ca si cum CNA ar fi interzis difuzarea spoturilor. Cat despre dezvoltarea psihica a copiilor, cred ca e mai daunator pentru ei sa creada ca sunt rezultatul unui desant aerian realizat de niste pasari cu cioc lung si rosu. In acelasi timp, CNA nu are nici un fel de probleme cu faptul ca fetitele cresc complexate ca nu arata ca fetele photoshop-ate de pe copertile revistelor” declara Serban Alexandrescu, directorul de creatie al agentiei Headvertising, agentia care a creat campania Foltene.
“Nu vad unde ar fi problema, majoritatea posturilor de radio difuzeaza reclame, dupa ora 22, in emisiunile lor. Se considera ca, dupa ora 22, copiii nu mai asculta posturile de radio”, a declarat Gelu Trandafir, membru CNA.
“Am recurs la aceasta modalitate de promovare nu doar pentru ca bugetul era infim, ci si pentru ca ni se pare de bun simt sa comunicam si remediul natural pentru caderea parului, nu doar alternativa artificiala. Numai ca remediul natural este de obicei trecut sub tacere, pentru ca nu aduce bani” spune Cornel Gologan, copywriter-ul care a scris spoturile.
Acesta adauga: “Daca ar fi fost voie sa facem publicitate comparativa, ca in Statele Unite, ar fi fost mult mai simplu, pentru ca principiul activ al lui Foltene este in mod evident net superior competitiei, dar tot CNA-ul ne interzice sa discutam deschis si concret despre produse si competitie”.
Motivul CNA, conform deciziei nr. 2