O problema nu vine niciodata singura, enunta un dicton, astfel ca si controversata taxa auto a atras odata cu promulgarea ei masuri adiacente. In baza unei directive a Uniunii Europene, aflate in dezbaterea Executivului european, Romania ar putea retrage din circulatie pana in 2011 masinile non-euro, urmand ca toate costurile de casare si dezmembrare sa fie suportate din bugetul de stat. "Invaliditatea" masinilor non-euro
Dupa discutii indelungate, Executivul de la Bucuresti a ramas la varianta ca taxa auto sa fie stabilita in functie de datele tehnice ale fiecarei masini, pe baza emisiilor de dioxid de carbon, si sa scada odata cu valoarea automobilului. Noua taxa de poluare auto va intra in vigoare la 1 iulie 2008. In nota de fundamentare a proiectului ordonantei de urgenta privind taxa de poluare auto, Guvernul arata ca parcul de masini din Romania are o varsta medie de peste 13 ani, iar autoturismele cu norma de poluare non-euro, Euro 1 si Euro 2 reprezentau, in 2005, aproximativ 90% din structura acestuia.
Aceste fapte au condus la discutii la nivelul Uniunii Europene, asupra unei directive care vizeaza "scoaterea din circulatie a autoturismelor non-euro, incepand din 2011. In aceste conditii, Romania va asigura de la bugetul de stat toate costurile de casare si de dezmembrare a autoturismelor non-euro", enunta documentul propus spre dezbatere.
Din categoria masinilor vizate fac parte Dacia 1310, fabricata pana la 1 ianuarie 1996, Trabant, Oltcit, Opel Ascona, Opel Kadett, Renault 16, Renault 21 si Renault 5. Masini cerute inca de piata auto
In conditiile in care aceste reglementari vor fi aprobate si in conditiile in care astfel de masini sunt in numar mare pe sosele, ne intrebam cum vor fi primite acestea de catre proprietari.
Piata de masini din Timisoara este invadata de anunturi de vanzari de astfel de automobile condamnat