Incertitudinile din domeniul economic au determinat reducerea vanzarilor la automobilele din Statele Unite, acestea inregistrand o scadere de 12% in primul trimestru al anului, potrivit Business Week.
Vanzarile la autovehiculele din SUA au scazut cu 12% in luna martie, fata de aceeasi luna a anului trecut, la 1.356.868 de unitati vandute, cifra reprezentand cel mai slab rezultat inregistrat pana acum.
De asemenea, in primul trimestru al anului in curs, vanzarile de masini in Statele Unite s-au aflat mai jos cu 8 procente, fata de primul trimestru din 2007, cand s-au vandut 3.577.293 de automobile.
Cei mai mari producatori de automobile din SUA au avut rezultate mai mici luna trecuta – vanzarile General Motors au scazut cu 18,9% (277.751 de automobile vandute), unitatile Ford au inregistrat doar 212.379 de masini cumparate de consumatori (ceea ce releva o scadere de 14,2%), iar Chrysler a vandut pe piata americana 166.386 de autovehicule, actiunile de vanzari ale companiei scazand cu 19,4%, arata Business Week.
Totodata, masinile de import nu au detinut, nici ele, rezultate satisfacatoare: Toyota Motor a vandut 217.330 de automobile, cu 10,3% mai putin decat in martie 2007, Honda a avut cu 3,2% mai putine vanzari (138.734 de unitati vandute), iar Nissan a scazut cu 3,8 procente, pe piata americana, inregistrand 106.921 de automobile vandute.
Consumatorii pun interesul scazut in achizitionarea de masini pe seama economiei incerte care exista, la ora actuala, in Statele Unite, si pe pretul ridicat al petrolului, scrie Business Week.
“Un consumator care este ingrijorat de situatia financiara si de rata fortei de munca, nu va investi in imobiliare sau in piata automobilelor. In acelasi timp, este putin probabil sa se investeasca in capacitate noua si inovatie, iar bancile si institutiile financiare nu sunt dispuse sa imprumute bani