Pretul din oferta publica initiala a Teraplast Bistrita se incadreaza in media companiilor listate din sectorul materialelor de constructii, indicand asteptarile ridicate privind cresterea acestui sector, spun analistii.
Cei mai multi analisti sunt de parere ca indicatorii de evaluare ai ofertei Teraplast Bistrita sunt ceva mai ridicati decat ar fi normal, dar acest lucru este acoperit de faptul ca producatorul de tevi si profiluri din PVC are un potential de crestere mai mare datorita investitiilor pe care emitentul si le-a programat cat si ca urmare a avansului sustinut al pietei constructiilor.
Teraplast va derula incepand cu luni, 7 aprilie, o oferta de listarea la Bursa, prin care intentioneaza sa atraga circa 13 mil. euro.
Invstitorii vor putea subscrie in cadrul acestei operatiuni actiuni Teraplast la un pret cuprins intre un leu si 1,4 lei/actiune.
"Ma gandesc ca pretul la final va fi undeva la mijlocul intervalului, de pana la 1,2 lei/actiune. Nivelul de pret este poate peste cel care ar fi normal, dar acest lucru este justificat si prin perspectivele bune de crestere pe care le are compania pe viitor sustinute si de evolutia din ultimii ani a indicatorilor. Cred totusi ca daca ne raportam la costul de oportunitate dintre participarea la IPO si achizitia de actiuni solide si lichide de pe piata as inclina spre a doua varianta", spune Mihai Alexa, analist in cadrul societatii de intermediere Broker Cluj.
Analistii spun ca in cazul ofertei Teraplast exista un anumit grad de incertitudine legat de randamentul obtinut de investitorii care subscriu, din cauza nivelului variabil al pretului de oferta, care variaza intre un leu si 1,4 lei/actiune.
"Importante intr-o oferta publica initiala sunt mai ales pretul la care sunt puse in vanzare actiunile respective si calitatea emitentului. In cazul Teraplast, indicatorii d