Primul lucru care m-a impresionat (intr-un mod placut) la Mengotti a fost intampinarea cu un "Buna ziua" inca de la usa. Un salut cu zambetul pe buze, in semn de "Bine ai venit in magazinul nostru" si atat. M-am bucurat ca vanzatoarea nu m-a urmarit printre umerase si rafturi sa ma intrebe din 10 in 10 secunde cu ce ma poate ajuta.
Asa ca am avut spatiu si la propriu si la figurat sa inspectez hainele, incaltarile si accesoriile cu preturi neafisate in ron inca. Magazinul este recent deschis, deci are o scuza - probabil mai are de pus la punct cateva detalii administrative, detalii care nu sunt observate decat daca insisti sa le observi.
In rest, atmosfera este foarte "italiana". De la intrare am auzit voci repezite, apoi am zarit si persoanele care gesticulau excesiv si vorbeau in limba italiana, evident. "Made in Italy" nu se refera doar la numele marcilor aici. Aerul este italian, oamenii, ideea de spatiu larg, luminos, felul in care zambesc vanzatoarele, toate te trimit cu gandul la tara cu forma de cizma sau, cel putin, la un podium de moda, chiar si daca nu citesti numele magazinului sau al brandurilor de pe haine.
Designul - aerisit, incapator, minimalist. Fara artificii care sa distraga atentia de la produsele care se vor, pe buna dreptate, principalele "vedete". Pereti gri, podea neagra, lucioasa, rafturi de sticla, spoturi care sa puna in valoare piesele de designer, vitrine generoase, dar la fel de simple in aranjament, tavane inalte, coloane dupa care se ascund haine si accesorii semnate Prada, Valentino, Dolce&Gabbana, Versace, Giorgio Armani, Etro, Dior Homme, Fendi, Loro Piana, Moncler, Haute, Diane Von Furstenberg, Prada Linea Rossa, Scervino, Gamme Rouge si altele.
M-am oprit la o pereche de pantofi decupati Prada, de culoare crem cu cateva accente de culoare, din piele lacuita si cu un toc de cel putin 10 centimetri. Langa ei