Prima sportiva electrica General Motors, Chevrolet Volt, va iesi pe piata in 2010.
Povestea modelului considerat astazi prioritatea numarul unu in intreg grupul GM este una pe alocuri amuzanta.
Astfel, dupa ce a fost prezentat ca prototip la principalele saloane auto si dupa ce a adunat munti de admiratie din partea jurnalistilor si a vizitatorilor, Volt a fost supus la o tranformare al carei rol a fost de a-l trasforma intr-un model de serie si in prima sportiva 100% electrica a Grupului.
Proiectul americanilor s-a oprit insa in momentul in care, la testele aerodinamice din tunelul de vant, prototipul s-a comportat execrabil. Vicepresedintele GM Bob Lutz sustinea chiar la acel moment ca masina este "o dezamagire crunta" si ca ar fi avut rezultate mai bune daca era asezata cu fundul in fata.
Vorbele grele ale lui Lutz i-au ambitionat insa pe proiectanti, care au pornit o munca extrem de grea care trebuia luata de la zero. Proiectul a avansat insa: "Ne miscam cu o viteza incredibila.
Acest proiect nu se mai afla la stadiul de concept sau teorie. E realitate acum", sustine Frank Weber, inginerul pe umerii caruia a cazut dezvoltarea lui Volt.
Accelerarea proiectului are insa si o explicatie clara: GM considera ca Volt va reprezenta principala arma impotriva lui Toyota Prius, produs prin care Toyota a adunat deja un avantaj deloc de ignorat in piata "eco".
In aceste conditii, termenul limita pentru lansarea oficiala a lui Volt este acum noiembrie 2010, moment in care Volt va deveni o sportiva cu propulsie 100% electrica.
Chevrolet Volt se bazeaza pe o baterie litiu-ion a carei autonomie urca pana la maximum 65 de kilometri. Nu va faceti insa griji: Volt va beneficia de regenerarea fortei de franare (transformata in energie pentru baterie) si va avea in arsenal un motor clasic