TAXA ● Doar 3 instalaţii pentru stabilirea normei de poluare
Autorităţile au scăzut taxa de poluare auto pentru maşinile mai vechi, însă obligă oamenii să facă testul de rulare pentru a stabili cantitatea de CO2 emisă de maşina pe care vor să o înmatriculeze. Testul costă în jur de 600 de euro.
TAXA ● Doar 3 instalaţii pentru stabilirea normei de poluare
Autorităţile au scăzut taxa de poluare auto pentru maşinile mai vechi, însă obligă oamenii să facă testul de rulare pentru a stabili cantitatea de CO2 emisă de maşina pe care vor să o înmatriculeze. Testul costă în jur de 600 de euro.
Testul de rulare pentru a măsura gradul de poluare al maşinii ce se efectuează la Registrul Auto Român costă 2.100 de lei (567 de euro) pentru maşinile pe benzină şi 2.300 de lei (621 de euro) pentru cele diesel, ne-a explicat Lorena Stroe, directorul biroului de presă al Registrului Auto Român (RAR). Mai mult, acestea sunt preţurile actuale, însă pe viitor acestea se pot majora. De la 1 iulie 2008, pentru înmatricularea maşinilor proprietarul trebuie să plătească o taxă de poluare auto. Această taxă se stabileşte în funcţie de norma de poluare, de coeficientul de depreciere a maşinii, de capacitatea cilindrică şi, nu în ultimul rând, de emisiile de noxe şi de CO2. Proprietarul maşinii are de ales între a merge la RAR să facă testul sau să meargă la importator să vadă ce cantitate de CO2 emite maşina din dotare, însă acesta nu poate trece respectivele date în cartea tehnică a maşinii.
PROBLEMĂ. În prezent, la nivel naţional sunt trei aparate de măsurat gradul de poluare. "Sunt trei aparate în România care pot stabili norma de poluare şi cantităţile de noxe emise de o maşină. Unul este la reprezentanţa RAR din Voluntari, unul este la uzina de la Dacia şi altul la Ford. Pe viitor, cred că din 2009, vom achiziţiona un aparat