Piata producatorilor de bere din Romania, evaluata la peste 1,3 mld. euro, incepe sa se maturizeze, un rol in acest sens revenind intetirii concurentei dintre marii producatori interni.
Un exemplu in acest sens este recenta preluare a companiei Bere Mures, cu 150 mil. euro, de catre compania Brau Union AG Austria, parte a grupului olandez Heineken. Aceasta achizitie i-a permis grupului Heineken sa devina lider in Romania cu 31%, fara a fi insa dominant, si sa-si majoreze capacitatea de productie cu 1,6 mil. hl.
Potrivit Asociatiei "Berarii Romaniei", cota de piata a membrilor sai, adica a celor 4 mari producatori de bere internationali existenti in Romania – Heineken Romania, InBev Romania (InBev este cel mai mare la nivel mondial), United Breweries Bereprod si Ursus Breweries – a fost de 15,15 mil. hl, in 2007. Restul, pana la 19,4 mil. hl, este detinut de European Food, Bermas Suceava, Robema Rosiori de Vede, Bere Azuga, Martens, Imex, Albrau si alti 9 producatori mai mici, care pot deveni oricand tinte de preluare pentru marii investitori straini.
Specialistii afirma ca in anul 2008 productia de bere va inregistra o crestere de cca. 5% comparativ cu anul 2007. Domeniul este in continuare foarte atractiv si dinamic, avand in vedere cresterile de 9,6% din anul 2007 si 16,4% din 2006, dar si prin investitiile totale, in capacitati si metode de reducere a costurilor, de peste 250 mil. euro, care au termene de recuperare incepand cu anul 2009 pana in 2011. Totusi exista temeri privind cresterea pretului global la materiile prime importate, cum a fost in perioada 2006/2007, ca urmare a secetei: la hamei, de la 270 la 600 euro/tona si la malt de la 107 euro/kg la 500 si chiar 1000 euro/kg. Oricum, la noi aceste majorari de pret nu au afectat prea mult pretul berii, cresterea pastrandu-se sub limita ratei inflatiei anualizate, estimare v