Greva de la Dacia a intrat într-o nouă etapă, cea a intimidărilor. Dacă până acum greviştii protestau şi administraţia venea cu o ofertă de majorare, ambele părţi par a recurge la noi metode de constrângere.
Greva de la Dacia a intrat într-o nouă etapă, cea a intimidărilor. Dacă până acum greviştii protestau şi administraţia venea cu o ofertă de majorare, ambele părţi par a recurge la noi metode de constrângere.
Administraţia Dacia s-a retras miercuri de la negocieri şi a anunţat joi că angajaţii uzinei au pierdut posibilitatea de a primi retroactiv mărirea cumulată pe ianuarie-martie, adică minim 672 de lei brut. Tot joi, reprezentanţii Dacia au declarat că s-au realizat 85 de maşini cu muncitori din schimbul unu şi doi. În schimb, sindicaliştii au obţinut şi ei miercuri prelungirea până la 9 aprilie a judecării pe fond a procesului de la Tribunalul Argeş în privinţa legalităţii grevei.
Potrivit liderilor sindicali de la Dacia Automobile, anunţul conform căruia producţia a fost reluată cu muncitori din schimburile unu şi doi reprezintă “o provocare la adresa greviştilor”, ca să îi facă pe aceştia să renunţe la grevă. Liviu Ion, directorul de comunicare al Dacia, anunţase joi că în acea zi s-au produs în total 85 de maşini. Înainte de intrarea în grevă, media era de 61,3 vehicule pe oră, respectiv 1.300 autoturisme pe zi. Astfel, în cursul zilei de joi s-au produs 6,54% din producţia unei zile normale.
INCITARE. “Patronatul vrea acum să-i incite pe grevişti, pentru ca aceştia să devină violenţi şi greva să fie suspendată pe acest motiv sau să-şi piardă încrederea în protest şi să renunţe, dar vă asigur că nu vor reuşi. Maşinile anunţate că au fost fabricate sunt rebut, deoarece ele au fost realizate cu muncitorii tineri, de-abia angajaţi şi cu o calificare mică, în formare, care acum învaţă tainele