SISTEM. Calatorii isi pot cumpara biletele de drum direct de la controlorul nea Gogu, fara a mai fi nevoiti sa stea la cozile de la ghiseele din gara ORAR. In fiecare zi, la ora 10.00 fix, trenul pleaca din Gara de Nord si ajunge in Brasov la 13.30 Destinatii. Vehiculul de fabricatie franceza circula pe traseul Bucuresti-Brasov si retur, dar, in preajma zilei de 1 Mai, se va da start si la cursele spre mare
Alexandra Ariciu
Cativa ceferisti brasoveni, care voiau un plus de confort pe caile ferate, au cumparat, acum trei ani, un tren fabricat in Franta, pe care l-au pus in functiune pe rute interne. Acesta avea sa fie primul si pana acum singurul tren privat de calatori din Romania. La inceput a circulat doar pe linii scurte de navetisti in Ardeal, dar astazi are si doua trasee lungi (Brasov -Bucuresti Nord si Brasov-Sibiu).
Trenul privat poate fi reperat la peron dupa culoarea visiniu inchis si dupa forma mai putin obisnuita in garile autohtone. La prima vedere, poate fi confundat, dupa cum spune insusi seful trenului, cu un mic autobuz pe sine. Asta pentru ca are o capacitate de numai 170 de locuri, care se ocupa in totalitate doar in zilele de luni, cand in Capitala vin mai multi brasoveni cu diverse probleme personale. Doar cei care au mai calatorit cu el stiu ca este singurul tren privat de calatori de la noi, iar ceilalti au impresia ca poate fi unul strain.
La casele de bilete din gari nu este niciodata anuntat, cu toate ca pleaca zilnic din Gara de Nord, la ora 10.00 fix, si ajunge in Brasov la 13.30. "Persoanele care nu stiu despre acest tren cu greu indraznesc sa urce de teama ca biletele ar putea fi mai scumpe decat la trenurile normale", ne-a marturisit nea Gogu, controlorul din trenul privat. In realitate, biletele au exact acelasi pret ca si la trenurile