Si-a anuntat deja intrarea pe piata romaneasca in 2008 si planuieste sa faca la fel si in Grecia, Bulgaria, Cipru sau Croatia. Dar in timp ce imbraca un numar tot mai mare de tari la el acasa, imperiul de retail vestimentar Gap, construit vreme de 39 de a
Cand era mic, Donald Fisher, proprietarul retailerului vestimentar Gap din SUA, nu ar fi acceptat nici in ruptul capului sa renunte la ceva, oricat de dificil ar fi fost, de frica sa nu piarda. Acum, la aproape 80 de ani, ar fi bine sa nu-si fi pierdut aceasta trasatura de caracter, pentru ca de ceva ani incoace compania pe care a fondat-o impreuna cu sotia sa, Doris, pare sa se zbata pe muchia prapastiei.
Pentru Gap, ultimul trimestru din 2007 a insemnat o crestere a profitului la 265 de milioane de dolari, fata de cei 219 milioane de dolari pe care i-a castigat in aceeasi perioada a anului anterior. Cu toate acestea, daca vrea sa iasa din gaura financiara in care s-a invartit in ultimii ani, Gap ar trebui sa isi mareasca vanzarile curand. Baza cresterii profitului au asigurat-o reducerea costurilor si gestiunea mai buna a cheltuielilor, si nu incasarile, care au scazut cu 5%, de la 4,92 miliarde de dolari in ultimul trimestru din 2006 la 4,68 miliarde de dolari in 2007.
Iar asta nu e tot. In 1998, brandurile Gap erau atat de in voga, incat starurile le-au purtat pe covorul rosu la ceremonia de decernare a premiilor Oscar. Zece ani mai tarziu, compania cu afaceri de aproape 16 miliarde de dolari se afla intre agonie si extaz, cu doi CEO care i-au pasit pragul si la intrare, dar si la iesire, fara a reusi sa ajunga la vreun consens cu familia Fisher in privinta solutiei salvatoare. In ultimii cinci ani, vanzarile Gap au avut un trend descendent, prin urmare actiunile au pierdut 14% in perioada 2005-2007, noi magazine au fost deschise pe pietele externe, in timp ce altele, de pe piata am