Pe masura ce angajatii nascuti dupa cel de-al doilea razboi mondial, asa numitii baby-boomers, incep sa iasa la pensie, companiile din intreaga lume se confrunta cu un deficit tot mai accentuat de oameni in echipele de management, arata un studiu al comp
Speranta angajatorilor este generatia Y sau "Gen Y", cum mai este numita, adica tinerii nascuti intre iunie 1976 si iunie 1991. Ei sunt copiii baby-boomer-ilor si au astazi 20 si ceva de ani. In prezent, acestia isi aleg cariera, isi formeaza relatii, cumpara case sau intemeiaza familii.
Nevoia de manageri a explodat in ultimii 15 ani in intreaga lume, mai ales datorita valului de prosperitate economica din majoritatea tarilor dezvoltate. De asemenea, a contat in procesul de dezvoltare aportul baby-boom-erilor, cei nascuti dupa 1961, care au ajuns in prezent la varsta a doua si isi fac iesirea de pe piata fortei de munca prin pensionare.
Potrivit raportului, avantul demografic care a sprijinit cresterea numeroasa a fondurilor de pensii va scadea in urmatorul deceniu pe masura ce boomer-ii ies de pe piata fortei de munca. Raspunsul strategic al companiilor care au nevoie de manageri la aceasta schimbare este mixt: unii vor continua sa lucreze cu boomer-ii, altii insa vor incerca sa poarte un dialog cu "Gen Y". Tocmai acestia vor avea cel mai greu cuvant de spus in asigurarea unui succes pe termen lung in management, intrucat din randul lor se va forma viitoarea generatie de senior manageri.
Acesta este motivul pentru care devine imperativ ca recruiterii sa stabileasca o relatie cu viitori "acumulatori" ai bunastarii, adica tinerii de astazi, sa atraga si sa retina cei mai buni angajati din aceasta generatie.
Spre exemplu, pana in 2020, cresterea grupului de varsta 40-59 din SUA va scadea cu un procent. Impactul va fi cu adevarat dramatic de-abia la inceputul urmatorului dece