In sfirsit, e gata! A fost nevoie de 20 de ani si aproape sase milioane de euro, dar acum Braila beneficiaza de un nou canal colector, cu o capacitate dubla de preluare a apelor uzate si pluviale, fata de cel vechi. Teoretic, strazile orasului nu vor mai fi sub ape dupa fiecare ploaie puternica, asa cum se intimpla pina acum. Practic, vom vedea ce se va intimpla la prima rupere de nori. Ca va fi la vara, ca va fi anul viitor, asta doar Dumnezeu stie! Noi putem doar sa speram ca Braila are, la ora actuala, un sistem de colectare a apelor capabil sa faca fata puhoaielor.
Necesitatea unui nou canal colector a devenit evidenta pentru Braila, dupa avaria uriasa produsa in septembrie 1984 la vechiul canal de scurgere, care trece pe sub B-dul Dorobantilor. In acel an, colectorul Ghermani, construit inca din timpul primului Razboi Mondial, a cedat la intersectia dintre Dorobanti si Str. Theodor Aman. In urma incidentului, pe bulevard a aparut un crater de mari dimensiuni, fiind distruse toate retelele tehnico-edilitare, inclusiv linia de tramvai, iar reparatiile au presupus eforturi uriase, umane si financiare. Autoritatile comuniste ale vremii au dispus o inspectie generala a colectorului Ghermani, iar concluziile au fost alarmante. Canalul, construit in perioada 1914-1916, sub coordonarea proiectantului Ghermani, dupa care a fost numit ulterior, fusese normat sa functioneze 50 de ani. Asadar, in 1966 ar cam fi trebuit scos din uz. Numai ca, dupa reabilitarea partiala din 1953 pe tronsonul cuprins intre Str. Apollo si Str. Theodor Aman, canalul a ramas in functiune, iar amprenta timpului si-a spus cuvintul. Astfel, inspectia efectuata dupa avaria din 1984 a relevat faptul ca, de-a lungul tunelului subteran prin care se scurgeau apele uzate si apele de ploaie colectate de pe 45% din suprafata orasului, au aparut fisuri si crapaturi cu deschidere de 1-3 mm, pe dist